Hur mår du?

Ständigt frågar folk hur jag mår. Man kan ställa den frågan på helt olika sätt. Ibland kan frågan komma för att man verkar nedstämd, ibland helt ironiskt bara för att man är ”knäpp”.

”Hur mår du egentligen?”

Jaa, hur mår jag? Jag mår bra tycker jag. Visst, just nu är jag sjuk med hög feber och yrar som en annan yr höna. Men annars, jag mår bra?
Vissa dagar, okej de flesta, tänker jag att jag måste hoppa av skolan. Jag är så fruktansvärt skoltrött nu! Men jag har hjärna, jag tänker inte hoppa av, jag vet hur det påverkar hela min framtid. 

Varje dag jag kommer till skolan drömmer jag om min säng, tänker hur skönt det vore att få ligga där en hel dag. Men när väl skoldagen är slut och jag går hem, tänker jag, det var inte så farligt ändå, vad ska jag hem och göra?

Jag vill alltså inte vara i skolan, men jag vill inte heller vara hemma. Det skulle döda mig. (Inget fel på hemmet, men jag måste ha någonting för mig) Så, på sätt och vis kan man säga att jag inte vill vara någonstans? Det är inte det att jag vill försvinna, jag blir bara … aldrig nöjd?

Jag kan även upplevas som en mycket känslokall person, men så är det inte. Jag vet väl bara inte hur man hanterar dem? Hur kan man egentligen göra det? Jag är glad för jämnan. Ja, i varje fall mitt yttre. Varför skulle jag sitta och vara sur och nedstämd bland folk? Det känns så onödigt.

Dessutom kan jag inte längre gråta riktigt. Tro mig, det har hänt saker på sistone jag velat gråta åt, eller jag tror i alla fall att jag velat det. Jag menar, en normal person gråter ju när den blir dumpad, eller? Kanske inte. Hur som helst. Det är i alla fall inte min mening att vara känslokall. Det är inget jag är på riktigt.

Dessutom orkar jag inte försöka vara ledsen om jag inte är det. Eller jag menar, det kanske inte är nödvändigt att gråta? Om jag vet att jag är ledsen, fine, det räcker.

Jag vet att jag är ledsen så det är okej för mig att skratta. Så ser jag på den saken. Man kan ha ett leende trots att man är ledsen, men man får inte glömma eller gömma undan.


 

Kom ihåg; Ångra aldrig något som en gång fått dig att le

 
Vi får se hur det kommer att funka med bloggen den här gången.


Kommentarer

Det är här du SKA kommentera :DD:

Namn:
jag kommer ihåg dig här!♥

E-postadress: (publiceras inte:*)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0